2014. január 6., hétfő

KUSAMONO CREATING

A Blogger bonsaios oldalain ritkán látni kusamono beültetést, kialakítást.
Az érdi bonsaikertészetünkben készülnek kusamonók, shitakusák, kokedamák, de ezt rendszeresen elfelejtjük lefotózni, közölni, és lépésről- lépésre leírni, hogy is készül egy Kusamono.

A MARCZIKA BONSAI STUDIO  raktárkészletén mindig vannak új  és  érdekes évelők, a közelmúltban a kezembe került pár szépség, és gondoltam összeültetem őket.

De! Vannak bizonyos szabályok melyeket érdemes betartani!

Próbáljunk meg hasonló igényű növényeket választani, itt gondolok az alapokra.

- Vízigény  ( Bambusz vs. Kövirózsa )

- Fényigény ( Páfrány vs. Varjúháj )

- Talaj illetve a  közeg PH ja ( Rododendron vs. Kakukkfű )

Persze vannak kivételek, de ezek viszonylag ritkák, például vannak szárazságtűrő páfrányok is.

A rosszul összeválogatott növényekből kialakított Kusamono nem lesz hosszú életű, illetve kikopaszodhat.

A Shitakusák a bonsaikiállításokon mindig az aktuális évszakot szimbolizálják.

Tehát vannak virágzók, és vannak melyek az őszi lombszínűkkel díszítenek, vagypedig a téli kopasz ágak is lehetnek dekoratívak.

Ennél a Kusamono kopozíciónál a több növényt is összeültettem, úgy próbáltam a növényeket összeválogatni, hogy minden évszakban díszítsenek.


A Kellékek- növények egy csoportban:

Sedum sieboldii : Októberi varjúháj. Ez az évelő többszörösen is díszit, hamvas levelei vannak, látványos az őszi lombszíne, és mutatós a virága.



Ophiphogon Silver Dragon : A kígyóbajusznak apró virágai vannak, melyek helyén látványos kékeslilás bogyók fejlődnek. A Silver Dragon fajta a levelével is feltűnést kelt.


Ceratosstigma plumbaginoides  : A Tarackoló kékgyökér a levélszínével, és apró Liláskék virágával díszit.


Ajuga reptans :  Az Indásfű habitusával és levélszínével csábít.


Keto tsuchi : A növények összetapasztásához


Kanuma, Gepac Baltic Profi tőzeg, Halliszt : az ültetőközeg, ami levegős szerkezetű és tápdús, mivel ahogy a bonsaioknál, itt is szükség van a tápanyag utánpótlásra.


A növények egy Klika - Kuratkova holdhéj tálba lettek beültetve. A vízátereztő háló rögzítéséhez pedig 1mm-es alumínium drótot használtam.


Az ültetés a legmagasabb növénnyel kezdtem, ez a Tarackoló kékgyökér, tőosztással leválasztottam az anyatelepről egy kisebb növényrészt.



Ültetőközeg a tálba....



A növényeket úgy helyeztem el, hogy mind színben, mind habitusban eltérjenek.




A kékgyökér mögé a Kígyóbajusz   került, mert alacsonyabb és tarka színével különbözik a "főnövénytől.




A Keto nagyon jól összetapasztja a töveket.

A Sedumot a tál jobb oldali végébe telepítettem, mivel a ez a pozsgás növény kúszó habitusú.



Alj növényzetnek az Ajugát választottam,mivel ez a növény is indákkal szaporodik.



A "gyökértelen" indás hajtásokat apró drótokkal rögzítettem az ültetőközegbe.






Végül az egész kompozíciót határozottan összetapasztjuk a Ketoval.

Kőkerítésről gyűjtöttem vékony mohát, hogy a növények közti helyet lefedjem, ez esztétikus, és jobban tartja az öntözővizet az összeültetés.




Nincsenek megjegyzések: