2014. január 10., péntek

CARLOS TAXUS




Ezt a Taxus baccata bonsait a 2011 es Noelanders trophyn vásároltuk Carlos Van Der Vaart Holland bonsaimestertől. A tiszafa Angliából számazik, yamadori és egy rendkívül idős darab,emellett igencsak kis méretű levélzettel rendelkezik. A kis levélméret titka az hogy a tiszafákat Angliában a juhok rágják le,ezért a levélméret is csökken. A taxus mérgző,viszont a párosújjú patásokra nem hat a méreg


az eredeti levélméret fele...:)

2011 ben rendkívül hideg volt a tél Magyaroszágon amit a tiszafa nem kedvel. A gyökérzet jól fejlett volt viszont hideg elég nagy kárt tett a gyökérzónában, ezért egy nagyobb tálba és lazább ültetőközegbe ültettem át a Taxust.

vitális állapotban, további alakításra várva.


A választás egy Klika Kuratkova kurama tálra esett mely formailag is megfelel a taxus dramatikus megjelenéséhez.




           Másfél év tréning után elkzdőthetett az alakítás. Drótozással kompakt koronát alakítottam.

drótozás elött
drótozás után kialakult a korona.

A tiszafa jól viseli az állandó metszést,ezért relatív rövid időn belül lehet dús koronát kialakítani.

Májustól augusztusig tartó időszak a visszacsípések (mekiri) ideje volt, ebben az időszakban kétszer is kézzel csíptem vissza a friss hajtásokat. A fölösleges hajtásokat is kivágtam, hogy fény érje a lomb belső részét is.

2013 Szeptemberében a Cseh bonsai szövetség kiállításán bemutattam a Taxust egy sedum kusamono kiséretében.


Willy Evenepoel barátom egy csodás fotót készített a növényről.



                                              A következő állomás Wroclaw EBA kiállítás.





Nincsenek megjegyzések: